A Question of Trust

A Question of Trust

Editorial:
Esic
EAN:
9788416701179
Año de edición:
ISBN:
978-84-16701-17-9
Páginas:
224
Encuadernación:
LIBRO EN OTRO FORMATO
Idioma:
CASTELLANO
Ancho:
150
Alto:
215
Disponibilidad:
DISPONIBLE (Entrega en 1-2 dias..)

Descuento:

-5%

Antes:

17,00 €

Despues:

16,15 €
IVA incluido
Comprar

A manager is a manager of people; he works with people and for people;  he cannot do anything important without other people... Is there an issue that he must deal with and worry about before people?
 A group tends to take more risks than the average member of the group would when deciding individually. There is a significantly positive correlation between happiness and creativity; we are more creative if we are in a good mood because we are predisposed to trusting and opening up to change. To achieve success, we must have dreamed it. In a culture of trust, criticism flows freely, avoiding critical errors by management. Without trust there is no motivation or involvement; without creativity there is no perception of opportunities or effective prospects, and without them there will be no success for the organisation or for the individual. Demanding high standards is highly motivating if this is in an atmosphere of trust and involvement.
 
 Contents
 Introduction.- The road covered.- A decisive century.- The ideal twenty-first century organisation.- Individuals and their key interaction with organisations: main factors.- The individual: that not always rational being.- Relationships with other people.- The individual in the group: problems and effectiveness of groups.- The culture of trust in the life of organisation.- List of practical considerations.- Relevance of trust for society.- Conclusions- References.

Otros libros del autor en Libreria Mar

  • Cuestión de confianza -5%
    Titulo del libro
    Cuestión de confianza
    Jiménez Muniain, Sixto
    Esic editorial
    DISPONIBLE (Entrega en 1-2 dias..)

    14,00 €13,30 €

Esic en Libreria Mar

  • Nuevas tendencias en comunicación -5%
    Titulo del libro
    Nuevas tendencias en comunicación
    Sánchez Herrera, Joaquín
    Esic
    De todas las áreas implicadas en la comercialización de productos y servicios, la comunicación es la que est...
    No disponible

    19,00 €18,05 €

  • Hablemos de marketing interactivo -5%
    Titulo del libro
    Hablemos de marketing interactivo
    Fleming, Pau
    Esic
    No disponible

    16,00 €15,20 €

  • Prevision de ventas y fijacion de objetivos -5%
    Titulo del libro
    Prevision de ventas y fijacion de objetivos
    Soret Los Santos, Ignacio
    Esic
    En la previsión de ventas ¿es posible acertar? ¿Acertar en +/- cuánto?  ¿Con qué probabilidad? ¿Cuándo ...
    DISPONIBLE (Entrega en 1-2 dias..)

    18,00 €17,10 €

  • Marca personal -5%
    Titulo del libro
    Marca personal
    Pérez Ortega, Andres
    Esic
    ¿Qué es una marca? Según el diccionario es una huella imborrable. Así de sencillo. Pues bien, ¿Que ocurrir...
    DISPONIBLE (Entrega en 1-2 días)

    18,00 €17,10 €

  • Neuroinsights -5%
    Titulo del libro
    Neuroinsights
    Martínez Rodríguez, Pepe
    Esic
    Neuroinsights nos adentra de una forma clara, amena y cercana, en la interrelación entre las marcas, la neuroc...
    DISPONIBLE (Entrega en 1-2 días)

    24,00 €22,80 €